Kaktusowy zawrót głowy

W sobotę z samego rana odebraliśmy zarezerwowany wcześniej samochód (o wypożyczeniu auta na Wyspach Kanaryjskich przeczytacie w odrębnym wpisie) i opuściliśmy Puerto del Carmen. Celem naszej pierwszej wycieczki była miejscowość Guatiza, a konkretnie znajdujący się tam Jardin de Cactus, czyli Ogród Kaktusów - jedno z dzieł wybitnego architekta Cesara Manrique, o którym więcej przeczytać mogliście tutaj.

Lanzarote jest niewielką wyspą, więc czas przejazdu między najbardziej odległymi punktami wyspy nie przekracza 1,5 godziny. Nam dojazd do Ogrodu Kaktusów zajął około 30 minut. Przy wjeździe na parking powita Was ogromny, sztuczny kaktus. To znak, że dotarliście do celu :)

Ośmiometrowy pomnik kaktusa
We wszystkich centrach CACT zachwyca dbałość o najdrobniejsze detale. Wystarczy zwrócić uwagę chociażby na takie elementy jak brama wjazdowa, część kasowa czy ogrodzenie.

Ostatnie dzieło Cesara Manrique, tak jak i wcześniejsze, doskonale integruje się z otaczającym krajobrazem - Jardin de Cactus znajduje się bowiem w kraterze jednego z wulkanów. Ma kształt rzymskiej areny. Na każdym  poziomie amfiteatru znajdują się kaktusy małe i duże, wysokie i niskie, podłużne i owalne - w sumie 10 tysięcy roślin z 1400 gatunków.

Kaktusowy raj

Las kaktusów

Kaktusy czy gąsienice? ;)

Kaktusowe drzewo

"Sillones para la suegra" ;-) - czyli najbardziej rozpoznawalny obrazek z Ogrodu Kaktusów

Widok z ostatniego poziomu

Selfie z kaktusem w tle

Nad ogrodem góruje biały wiatrak, widoczny już z odległości kilku kilometrów od Guatizy. Wszyscy odwiedzający Jardin de Cactus wchodzą na samą górę, by stamtąd podziwiać rozpościerający się widok.

Wiatrak nad ogrodem
Wiatrak
Pośrodku znajduje się staw i wodospad - twarz diabła - jednego z symboli Lanzarote.

Oryginalny wodospad
Mała rzecz, a cieszy... Nawet oznaczenia toalet w centrach CACT nie są zwyczajnym kółeczkiem i trójkącikiem ;) Zobaczcie sami!

Na koniec garść informacji praktycznych.
Jardin de Cactus otwarty jest siedem dni w tygodniu w godzinach 10 - 18.
Bilet wstępu dla osoby dorosłej kosztuje 6 €, jednak jeśli zamierzacie zobaczyć więcej centrów CACT, rozważcie zakup karnetu - oszczędzicie wówczas kilka euro. My zdecydowaliśmy się na wejściówki do wszystkich sześciu miejsc. Kosztowały nas po 33 € od osoby.

1. Miałam przyjemność być w tym miejscu w grudniu 2015 roku.Ja byłam ze zorganizowaną grupą i niestety mieliśmy bardzo niewielki czas (zaledwie pół godziny) na zwiedzenie ogrodu. Następnym razem tak jak ty wynajmę samochód.Miejsce jest przecudne. Lanzarote to moja ulubiona wyspa kanaryjska. Pozdrawiam

2. To niestety minus zorganizowanych wycieczek, plusem jednak jest obecność przewodnika. Kanary jednak są naprawdę wygodne do samodzielnego eksplorowania :) Bardzo polecam!

1. Ja bardzo lubię jeżdzić na wycieczki fakultatywne . Lubię słuchać przewodnika i jego opowieści. Na Gran Canarii zwiedzaliśmy z grupą zorganizowaną ale także wypożyczyliśmy samochód. Ta druga obcja była w tym miejscu dużo fajniejsza chociaż teren był dla kierowcy trudny bo pełno tam bardzo krętych ,wąskich górskich dróg. Pozdrawiam